Autorijschool Forte Rotterdam | De beste, goedkoopste en voordeligste rijschool.

Vraag een proefles aan

Hoog slagingspercentage

Sommige mensen kijken bij het kiezen van hun rijschool naar het slagingspercentage van de rijschool. Zij kiezen dan voor de rijschool met het hoogste slagingspercentage. Dit percentage geeft echter geen beeld van hoe goed de rijschool is.

Een hoog slagingspercentage is bijvoorbeeld te bereiken door het selecteren van leerlingen.
Sommige rijscholen laten leerlingen die motorisch minder sterk zijn, geen examen doen.

Leerlingen met een goede motoriek hebben een grotere kans op slagen. Zenuwachtig zijn komt
dan ook veel minder voor bij sterkte leerlingen. Hoe zwakker hoe zenuwachtiger. Zenuwen komen
doordat je iets moet presteren. Hoe slechter je tijdens de rijlessen rijdt, des te zenuwachtiger je bent voor het examen.

Iedereen is zenuwachtig, maar dat zijn gezonde zenuwen. Wij selecteren geen leerlingen om een
hoger slagingspercentage te scoren. Wij werken alleen aan klant tevredenheid.

Er wordt altijd deskundig advies gegeven over of een leerling klaar is voor het examen. Als een
leerling een gokje wil wagen, omdat hij of zij het idee heeft te kunnen slagen, dan is dat altijd
mogelijk. Sommige leerlingen willen het gewoon proberen omdat zij niet meer vooruit komen. Na
zo’n examen maken ze ineens heel veel vooruitgang. Dus het kan weliswaar goed zijn om het een
keer te proberen. Het kost wat, maar dan ben je ook een ervaring rijker.

Verschillende leerlingen

Denk maar aan je opleiding. Tijdens een leerjaar heb je dezelfde leraar, maar 20 verschillende
leerlingen. Een leraar biedt alle leerlingen precies dezelfde lesstof aan, en alle leerlingen maken
op zijn of haar manier zich de lesstof eigen. Van die leerlingen zijn er enkele die stoppen met de
opleiding, en de rest gaat met een diploma verder. Maar je hebt allemaal les gehad van dezelfde
leraar.

De instructeurs van rijschool Forte doen er alles aan om in te spelen op de verschillen tussen
leerlingen. Zij zijn ervaren in het herkennen wat een leerling nodig heeft, en ze datgene te bieden dat
er voor zorgt dat ze op het niveau komen waarop ze kunnen afrijden.